Recensie: J. Lynn - IJskoud

Genre: Young Adult, Romantiek, Erotiek, Drama
Verschenen: 2014
Pagina's: 301
Gelezen in het: Nederlands
Te koop: Onder andere bij Bol.com

IJskoud van J. Lynn, een supersexy boek!
Sydney heeft zin in het wintersporttripje met haar vriendengroep, een jaarlijkse traditie. Niet dat ze nou zo gek is op skien. Nee, ze is vooral heel erg gek op haar beste vriend Kyler. Kyler kan aan welke vinger twintig meisjes krijgen. Toch zou hij al die meisjes onmiddellijk aan de kant zetten voor Sydney. Maar dat doet hij niet, want zij verdient veel beter. Wanneer ze samen vast komen te zitten in een sneeuwstorm, zijn Sydney en Kyler op elkaar aangewezen. Ze kunnen zich niet meer voor elkaar verbergen... met alle gevolgen van dien.

Wederom had ik het geluk dat ik dit boek gewonnen had. New Adult had een facebook actie waarbij je een ijskoude selfie moest posten om kans te maken op een goodiebag met het boek IJskoud. Nogmaals bedankt hiervoor New Adult!

Het boek gaat dus over de wat verlegen Sydney en de stoere player die al jaren beste vrienden zijn. Ze zijn beiden smoorverliefd op elkaar, maar durven dit niet te vertellen aan elkaar. Doordat ze dus vast zitten in een sneeuwstorm kunnen ze niet meer om elkaar heen draaien en dat heeft natuurlijk gevolgen. Ondertussen worden ze lastig gevallen door een 'onbekende' die allerlei streken met ze uithaalt.

Ik heb het boek in een ruk uitgelezen. Als je een boek wil lezen met veel diepgang, spanning en een verhaal wat onvoorspelbaar is moet je niet dit boek lezen. Het verhaal is super cliché, maar ik hou daar persoonlijk wel van. Al meteen is eigenlijk wel duidelijk wie de 'onbekende' is. De verhaal lijn met de onbekende komt op het begin even voor en op het einde. Ik dacht op een gegeven moment of het überhaupt nog wel terug zou komen in het verhaal. Het had voor mij niet heel veel toegevoegde waarde. Zo'n 75% van het boek is alleen maar Kyler en Sydney in het huisje waar ze vast zitten. Het gaat voornamelijk om de spanning die er tussen de twee personages zit. Smoorverliefd op elkaar, maar het niet durven toe te geven aan elkaar. Die spanning is duidelijk merkbaar tussen beiden. Er zitten veel bed scenes in het boek. Op een gegeven moment dacht ik dan ook van gaan we nog iets serieus krijgen of komen er alleen nog maar bed scenes. Gelukkig gaat het verhaal toch verder dan alleen de bed scenes. Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Sydney en van Kyler. Wat ik heel prettig vond in dit verhaal. Zo wist je precies waar beide personen zich druk om maakte en wat ze beiden dachten op een bepaald moment.  Maar toch las het heel gemakkelijk weg. Je kunt je makkelijk verplaatsen in de personages. De schrijfstijl van J.Lynn vond ik heel fijn lezen.

Het is geen super goed boek, maar toch las het heel vlot weg en vond ik het niet verschrikkelijk. Ik vond het wel oké tot leuk. Ik heb ook gelezen dat haar andere boeken veel beter zijn en ik zou deze dan ook erg graag willen lezen.

Waardering: 3.5/5