donderdag 22 januari 2015

Boeken Wishlist #2


Ik heb weer een aantal boeken op mijn wishlist staan. Van mijn vorige boeken wishlist heb ik er al een aantal bemachtigd, toch blijft mijn wens lijstje van boeken maar groeien. Vandaag zet ik er weer zes op een rijtje voor jullie.

Marijke van den Elsen - Vamp on Heels 

'Fieke is het type vrouw waar mannen hun hoofd voor omdraaien. Maar een man vasthouden is voor haar net zo moeilijk als ergens langer dan een maand blijven werken. Nu zijn haar ouders het zat: of ze gaat zelf de huur van haar appartement in Amsterdam betalen, of ze moet eruit. Met hangende pootjes keert Fieke terug naar het dorp waar ze vandaan komt. Ze vindt een baan en gaat met haar broers in een huis wonen. Alles om te bewijzen dat ze veranderd is en volwassen is. Maar klopt dat wel?'  

Na het lezen van 'Vamp in Love' ben ik ook erg benieuwd geworden  naar het eerste deel van deze boekenreeks. Vamp in Love vond ik erg leuk om te lezen dus hopelijk is Vamp on Heels ook een toppertje om te lezen.

Chantal van Gastel - ZWAAR Verguld!

'Eindelijk heeft Isa haar sprookjeseinde met haar grote liefde Ruben gekregen. Ze gaan trouwen! Voor het eerst in haar leven heeft Isa eigenlijk niets te wensen over. Maar dat geldt niet voor haar dierbare vrienden. Floor en Mas worden overvallen door de extreme vroeggeboorte van hun kindje. En Stijn heeft zijn werk in het buitenland, waar hij zo van houdt, opgegeven om te investeren in zijn relatie met Bram. Maar maakt dit hem wel echt gelukkig? Dan zijn er nog Isas ouders en schoonouders, die iets heel anders verstaan onder een kleine en intieme bruiloft dan het aanstaande paar zelf. Isa neemt zich voor haar grote dag door niets of niemand te laten verpesten. Zolang ze maar in die ene perfecte bruidsjurk past. Ze is vastbesloten om een happy end te krijgen, voor haar en al haar vrienden. Maar is dit wel voor iedereen weggelegd?'

Ik heb de eerste twee boeken uit de zwaar trilogie gelezen en ik vond ze echt fantastisch. Met kerst heb ik het tweede deel gekregen en heb ik het gewoon op tweede kerstdag in één middag uitgelezen. Ik kan dan ook niet wachten om aan 'zwaar verguld!' te beginnen. Alleen mag ik van mezelf op het moment geen boeken, dus helaas moet deze ook even op mijn wishlist staan.

Colleen Hoover - Sterrenhemel

'Sky, de hoofdpersoon in Sterrenhemel, weet een paar dingen heel zeker. Punt 1: ze huilt niet. Nooit. Punt 2: de echte wereld bestaat niet uit happy endings. Punt 3: halsoverkop verliefd worden is aan haar niet besteed. Totdat ze Dean Holder ontmoet, die honderdduizend gevoelens in haar losmaakt. Moet ze haar levensregels herschrijven? Schrijfster Colleen Hoover houdt van social media, haar man, cola light en haar kinderen niet in deze volgorde, maar we doen ook geen uitspraken over welke dan wél.' 

Ik heb hier al zoveel positieve recensies over gelezen. Daarnaast klinkt het gewoon als een soort boek die ik maar al te graag lees. Ik weet ook dat je een boek hebt vanuit het perspectief van 'Dean'. Ik ben gewoon erg benieuwd!

Graeme Simsion - The Rosie Project

'De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden. Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader - een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.'  

Over 'The Rosie Project' heb ik ook al zoveel positieve recensies gelezen dat ik er nieuwsgierig naar ben geworden. Ik heb het gevoel dat het geen voorspelbaar boek gaat zijn en het voor verrassingen zal zorgen. 

Annic van Wonderen - Masterclass Ondernemen

'In haar boek Masterclass Ondernemen geeft Annic van Wonderen al haar kennis, tips en adviezen aan haar lezers. Ze vertelt het verhaal van het opzetten van I Love Fashion News en hoe ze deze modesite tot een groot succes heeft weten uit te bouwen (2,4 miljoen bezoekers per maand). Met haar motto's durven - doen - doorzetten inspireert ze ondernemers (in spe) aan de slag te gaan en keihard te werken om je doelen te bereiken. In Masterclass Ondernemen komen vele onderwerpen aan bod die voor alle ondernemers toepasbaar zijn: social media, pr en marketing, netwerken, tips & tricks en valkuilen.' 

Annic van Wonderen is een voorbeeld voor veel vrouwen en ik val daar ook onder. Al jaren volg ik haar en haar website I Love Fashion News. Annic laat zien dat je met heel hard werken ver kan komen. Toen ik hoorde dat ze een boek ging uitbrengen was ik meteen enthousiast. Ik heb al vaker verteld dat ik boeken over ondernemen erg interessant vind om te lezen, ik moet dan ook echt een keer dit boek hebben! Ik ben erg benieuwd naar haar inzicht en verhaal over het ondernemerschap en wat haar tips en adviezen zijn.

Liza Sips - Soapsop

Wanneer de 16-jarige Pippa auditie mag doen voor de populaire soap Liefde & Verraad kan ze haar geluk niet op. Al tijdens de casting slaat de vonk over tussen haar en Mees Swart, de hunk van de serie. Maar Blaire, de gehaaide dochter van de zenderbaas, eist Mees voor zichzelf op. Als Pippa de rol krijgt, werkt Blaire haar in alles tegen. Tot overmaat van ramp moeten de meiden tegenover de media doen alsof ze goede vriendinnen zijn. Pippa’s ster stijgt razendsnel en voor haar vrienden heeft ze amper nog tijd. Wint Pippa de strijd om Mees of zal de zeepbel barsten?

Vroeger zat ik elke doordeweekse schooldag om 8 uur klaar voor een half uurtje GTST. In de periode dat ik de serie keek speelde Liza Sips er nog in. Deze actrice heeft nu dus haar debuutroman uitgebracht en ik ben stiekem wel benieuwd of het iets is. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de verhalen hoe het er nou achter de schermen aan toe gaat. Het boek is namelijk gebaseerd op haar eigen ervaringen.


En dit waren de zes boeken. Welke boeken staan op dit moment op jouw wishlist?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten