Recensie: Chantal van Gastel - Geknipt Voor Jou

Uitgever: The House Of Books
Genre: Chicklit, Fictie, Liefde, Roman
Verschenen: 2010
Pagina's: 362
Te koop: Onder andere bij
 Bol.com

Hannah is jong, single en heeft maar één droom: het opzetten van haar eigen modelabel. Tot die tijd moet ze het doen met haar baan als assistente van de veeleisende ontwerpster Anna Lee, een regelrechte boss from hell. En dan is er ook nog die arrogante advocaat Frank, wiens zoontje ze door een ongelukkige samenloop van omstandigheden moest ophalen van de crèche en even verstopte op kantoor. Maar Frank blijkt zo slecht nog niet en helpt haar als de zaken op de werkvloer bij Anna Lee escaleren. Komt haar droom dan misschien toch binnen handbereik? En hoe zit het met Frank, ze kan het toch niet aanleggen met een man die getrouwd is en ook nog vader?!

Na het lezen van 'Geknipt Voor Jou' ben ik helemaal verliefd geworden op de boeken van schrijfster Chantal van Gastel. Chantal schrijft de boeken precies zoals ik ze graag heb. Een leuk en sexy liefdesverhaal dat niet voorspelbaar is met een grote dosis humor.

Hannah en Frank staan centraal in 'Geknipt Voor Jou'. In eerste instantie botsen ze ontzettend met elkaar, maar als ze elkaar beter leren kennen beginnen ze elkaar steeds leuker te vinden. Frank is alleen getrouwd en heeft ook nog eens een kind. Hannah wil in eerste instantie niet haar grenzen verleggen voor Frank al komt ze wel steeds dichter bij het randje. Daarnaast zit ze ook nog met de problemen met haar werk.
Ik ben gewoon verliefd geworden op de karakters Hannah en Frank. Hannah is heel gepassioneerd, ze wil heel graag en is echt van het doorzetten. Frank is de sexy man in het verhaal die alle juiste dingen zegt en een ontzettend lieve vader is, maar het blijft een man en is dus soms ook een botte lul. Een arrogant trekje heeft hij namelijk wel. Er zit ook nog een twist in het verhaal die ik niet zag aankomen, maar het verklaarde wel een paar 'rare' momenten in het verhaal. Fantastisch dat het erin zit want het maakt het verhaal niet voorspelbaar.

Je leest het verhaal vanuit het perspectief van zowel Hannah als Frank. Dit vond ik persoonlijk fijn omdat je in bepaalde situaties het verhaal dus van twee kanten mee krijgt. Hannah en Frank sturen elkaar regelmatig e-mailtjes waarin veel humor zit en je merkt dat er een bepaalde spanning is tussen hun twee. Voor de rest is de schrijfstijl van Chantal van Gastel gewoon erg fijn. Ik ben erg vlot door het boek heen gegaan en het was geen een moment saai. Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat er geen vervolg op komt. Gelukkig zijn er nog genoeg andere boeken van Chantal te lezen!

Op de cover van het boek staat dat het gaat om een 'sprankelende en sexy roman', nou dat is het zeker!

Waardering: 4.5/5

Er staat ook al een video boek review van 'Geknipt Voor Jou' op het youtube kanaal van Books With A Beauty Chick

1 opmerking:

1. Leuke review! Ik ben FAN van Chantal van Gastel. Inmiddels heb ik al haar boeken gelezen. 'Ik wist het' is haar nieuwste boek, dat is ook echt een aanrader. Ik ben benieuwd naar jouw menig daarover.
    Je blog vind ik trouwens super leuk, ik ga zeker nog even wat andere recensies lezen.

BeantwoordenVerwijderen