Recensie: Chantal van Gastel - Zwaar Verliefd!

Auteur: Chantal van Gastel
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit, Fictie, Roman, Liefde
Verschenen: 2008
Pagina's: 254
Te Koop: Onder andere bij Bol.com

Eigenlijk zijn mijn vriendinnen en ik net Sex & the City. Al heb ik in geen tijden seks gehad. En die stad waarin ik woon is ook niet echt New York of zo. Sommigen zouden het misschien een dorp noemen. We zijn trouwens ook maar met zn drieen, maar ik weeg in mijn eentje wel net zoveel als Carrie en Samantha bij elkaar. Dat compenseert die ontbrekende vierde vriendin dan weer wel.

Aan het woord is Isa, een jonge dierenarts die worstelt met haar gewicht, haar werk en de liefde. Helemaal nu ze als een blok is gevallen voor Ruben, de ontzettend aantrekkelijke eigenaar van een labrador waar ze een levensreddende actie bij heeft uitgevoerd. Maar hoe zorgt ze er nou voor dat hij net zo gek op haar wordt als op zijn hond?

Regelmatig kijk ik eens rond bij een kringloop voor wat nieuwe boeken. Ik zag een boek staan van Chantal van Gastel en ik nam het mee voor 2 euro. Ik had alleen maar positieve recensies over haar boeken gelezen en het verhaal klonk helemaal zoals ik het graag heb. Eenmaal thuis realiseerde ik mij dat ik 'Geknipt Voor Jou' ook nog had liggen. Ik besloot om die maar eerst te gaan lezen. Toen ben ik dus verliefd geworden op schrijfster Chantal van Gastel want wat schrijft zij leuke boeken. Helemaal naar mijn smaak!

Het boek 'Zwaar Verliefd!' gaat dus over Isa die moeite heeft met haar gewicht en smoorverliefd op de onwijs knappe Ruben. Quote van Isa over Rubben: 'Hij is geen ijs, hij is de Ben & Jerry's. Hij is geen koetjesreep, hij is de meest exquise bonbon van de beste chocolatier ter wereld. Hij is geen diepvriestaart van de supermarkt, hij is versgebakken appeltaart. Hij is geen champagne, hij is sprankelende Moët & Chandon. Hij is zelfgeklopte slagroom, vers stokbrood uit de oven, zachte karamel, chocoladetaart van de patisserie op het plein, versgeperste jus d'orange, Italiaanse gelato, een zomerse cocktail, hij is... Ruben.'. Zwijmelen is toegestaan!  Ze leren elkaar kennen wanneer Isa de hond van Ruben red. Isa kan Ruben niet vergeten en zorgt ervoor dat Ruben regelmatig op controle komt bij de dierenartspraktijk zodat ze elkaar kunnen blijven zien. Alleen zien ze elkaar buiten deze afspraken ook regelmatig toevallig. Je vraagt je alleen continu af of Ruben gewoon aardig is of dat hij ook een oogje heeft op Isa.

Isa is nogal aan de onhandige kant, maar ze wil heel graag. Ze gaat met passie naar haar werk als dierenarts, probeert ze af te vallen en probeert ze bij Ruben in de smaak te vallen. Ik denk dat veel vrouwen zich kunnen herkennen in Isa. Haar twee vriendinnen Daphne en Floor zijn twee meiden waar je mee kan lachen. Het zijn van die typische vriendinnen die op belangrijke moment dingen zeggen waardoor je erg in verlegenheid wordt gebracht, maar ze doen het om je te helpen. Ze geven je net dat duwtje dat je nodig hebt. Ruben is toch wel het zwijmelstuk, de knapperd, een lekkerding, de hottie, de hunk en het lekkertje van het boek, maar hij kan ook domme beslissingen nemen. Het laat eigenlijk maar zien dat niet alleen vrouwen soms de draad kwijt zijn.

Het hele boek lees je vanuit het perspectief van Isa. Aan de ene kant vind ik het jammer dat je niks mee krijgt vanuit het perspectief van Ruben, maar anders ben je denk ik ook weer te veel op de hoogte van alles. Zo wordt je nog verrast door de acties die Ruben doet. Chantal heeft een hele fijne schrijfstijl waardoor je vlot door het boek gaat. Als je houdt van een lekker liefdesverhaal met humor is 'Zwaar Verliefd!' zeker een aanrader. Gelukkig kwam ik er nadat ik het boek uit had achter dat het een trilogie is. Ik kan dan ook al zeggen dat ik het tweede deel al heb gelezen en er binnenkort ook een recensie van online komt.

Waardering: 5/5