Recensie: Chantal van Gastel - Zwaar Beproefd!

Titel: Zwaar Beproefd!
Auteur: Chantal van Gastel
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit, Fictie, Roman, Liefde
Verschenen: 2009
Pagina's: 316

Isa en Ruben zijn stapelverliefd en gaan samenwonen. Ruben heeft zelfs een inloopkast voor Isa gemaakt. En Isa is eindelijk een beetje gewend aan het idee dat Rubens waanzinnig aantrekkelijke verschijning nu echt 'bij haar' hoort. Ook al springt ze nog steeds uit bed om haar tanden te poetsen vóór Ruben wakker wordt.
Maar dan gaat Ruben samenwerken met zijn knappe ex-vriendin en maakt Isa steeds langere dagen in de dierenartsenpraktijk. Ze leert veel van haar nieuwe baas Hugo die haar bij een ingewikkelde operatie betrekt. Ruben en Isa zien elkaar alleen nog als ze 's avonds in bed ploffen en zo krijgt jaloezie de overhand. Is hun relatie bestand tegen opdringerige collega's? En wanneer durft Isa nou eindelijk eens honderd procent zichzelf te zijn bij Ruben? (Bron: Bol.com)

Wat was ik blij dat toen ik het tweede boek uit de Zwaar trilogie in mijn handen had. Nadat ik Zwaar verliefd! had gelezen moest ik gewoon zo snel mogelijk het tweede deel lezen. Ik had een middag niks te doen en ik heb het boek toen ook maar gewoon in één keer uitgelezen. Wat heb ik toch weer genoten van een boek van Chantal van Gastel. Eigenlijk wordt ik helemaal gek omdat ik niet het derde deel heb, maar laten we nog maar even terug gaan naar het verhaal.

Isa en Ruben zijn een stap verder gegaan in hun relatie en gaan samenwonen. Isa kan het soms nog maar moeilijk begrijpen dat ze echt een relatie heeft met Ruben, maar ze begint het steeds meer te accepteren dat hij echt van haar houdt. Toch vindt ze het nog steeds moeilijk om helemaal zichzelf te zijn bij Ruben. Zo durft ze niet naar de wc te gaan als Ruben in huis is. Chantal complimenten voor het hilarische stuk hierover. Degene die het boek hebben gelezen zullen waarschijnlijk wel weten welk stuk ik bedoel ;). Zowel Ruben als Isa krijgen het druk op het werk. Ruben gaat samenwerken met zijn ex Marleen en Isa wordt hard aan het werk gezet door haar nieuwe baas Hugo. Jaloezie speelt een belangrijke rol in hun relatie op dit moment. Voornamelijk Ruben heeft veel moeite met Hugo. Er zijn veel ups en downs en de vraag is maar of ze daar wel overheen komen.

Isa blijft een beetje de klunzige van het verhaal met wel al meer zelfvertrouwen, maar ze blijft haar onzekerheid nog wel een beetje houden. Zo durft ze dus niet 100% zichzelf te zijn voor Ruben en denkt ze vaak negatief over zichzelf. Ruben is helemaal gek op Isa, maar damn wat kan iemand jaloers zijn. Ik kon op sommige moment wel schreeuwen naar Ruben. WAAROM DOE JIJ DIT!!!! Het kan zomaar zijn dat ik iets te veel in het verhaal zat. Ik heb op een moment zelfs een traantje moeten wegpinken bij een zielig stukje over een hond. Ik zag het helemaal voor mij en wij hebben zelf een hond thuis waardoor ik het denk ik extra zielig vond. Verwacht deze keer dan ook meer drama. Er valt genoeg te zwijmelen, maar er zijn ook veel problemen.

Wederom lees je alles vanuit het perspectief van Isa. Ik heb het boek in  één  middag uitgelezen. Chantal schrijft haar boeken precies zoals ik ze graag lees. Ik ging er super vlot doorheen en ik wilde heel graag weten hoe het verhaal verder ging.  Het is dan ook ontzettend balen dat ik deel 3 niet heb. Deze staat hoog op mijn verlanglijstje!

Waardering: 4.7/5