Recensie: Sophie Kinsella - Slapeloze Nachten

Originele Titel: Sleeping Arrangement
Auteur: Sophie Kinsella/Madeleine Wickham
Uitgever: The House of Books
Genre: Chicklit, Roman
Verschenen: 2007
Pagina's: 271

Chloe, haar man Philip en de kinderen mogen een week logeren in de vakantievilla van Chloe's rijke vriend Gerard in Spanje - perfect. Hugh, zijn echtgenote Amanda en de kinderen accepteren dankbaar eenzelfde aanbod van Hughs oude vriend Gerard - perfect. Wanneer de afzonderlijke families na een vermoeiende reis op hun bestemming arriveren wacht hen een schok. Er is dubbel geboekt! Het dreigt een ongemakkelijke week te worden. En spoedig bereiken de spanningen in de hitte van de Spaanse zon het kookpunt. Tot overmaat van ramp begint het erop te lijken dat Gerard heel goed wist wat hij deed... (Bron: Bol.com)

Chloe en haar man Philip hebben nogal veel stress op het moment doordat Philip wat moeilijkheden heeft op het werk. Iedereen kan Philip maar niet ontspannen waardoor er spanningen zijn tussen Chloe en Philip. Hugh werkt juist veel en is bijna alleen maar met zijn carrière bezig. Hij wil weer wat tijd doorbrengen met zijn vrouw en kinderen. Beiden gezinnen gaan een week naar de vakantie villa van hun vriend Gerard. Alleen als de gezinnen daar aankomen zijn ze niet van elkaar op de hoogte. Deze gezinnen kennen elkaar helemaal niet en weten in eerste instantie niet zo goed wat ze met de situatie aanmoeten. Daarnaast beginnen ze zich dus steeds meer af te vragen of Gerard dit bewust heeft gedaan.

Laat ik het maar gewoon meteen zeggen. Ik vond het boek doodsaai. Het verhaal pakte mij helemaal niet en de hoofdpersonages boeide mij helemaal niet. De meeste waren zelfs een beetje irritant. Het leukste personage van het gehele boek is het kindermeisje, maar ja het verhaal draait natuurlijk niet om haar. Het was gewoon heel saai en ik vond het verhaal niet goed ontwikkelt. De hoofdstukken waren soms erg verwarrend omdat je het leest vanuit verschillende perspectieven. Er was verder helemaal geen spanning. Ik hou van de boeken van Sophie Kinsella, maar dit vind ik geen aanrader. Zo jammer dit!

Waardering: 1.5/5