donderdag 20 augustus 2015

Recensie: Julie Kagawa - De Duistere Fae (The Call of the Forgotten #2)

Titel: De Duistere Fae
Oorspronkelijke titel: The Iron Traitor
Serie: Call of the Forgotten #2
Auteur: Julie Kagawa
Uitgever: Harlequin
Genre: Young Adult en Fantasy
Verschenen: 2014
Pagina's: 414
Te koop: Onder andere bij Bol.com

'Het enige wat ik wil, is een normaal leven. Voor zover 'normaal' tenminste mogelijk is als je Ethan Chase heet, je zus koningin van het IJzerrijk is en je voortdurend vreemde wezens ziet die niemand anders kan zien. Alsof dat allemaal al niet moeilijk genoeg is, zorgt mijn neef Keirran weer eens voor problemen. Zijn mooie fae-vriendinnetje Annwyl is wanhopig. Keirran wordt vermist, en ze is bang dat hij bezig is met dingen die nooit meer ongedaan kunnen worden gemaakt. Ik heb ontdekt dat Annwyl aan het 'vervagen' is en dat Keirran alles op het spel zet om haar te redden. Maar door de duistere krachten die hij oproept, brengt hij Nimmernimmer én de menselijke wereld in groot gevaar. Eigenlijk wil ik er allemaal niets meer mee te maken hebben, maar Keirran blijft natuurlijk wel mijn neef, en ik kan hem niet zomaar in de steek laten. Alleen krijgt hij af en toe iets kils en duisters over zich waarmee hij me de rillingen bezorgt. En wat betekent dat akelige visioen van Keirran dat ik heb gehad? Kan ik de juiste beslissing nemen of is het noodlot onafwendbaar?' (Bron: Bol.com)




Ethan is nog maar net terug van zijn vorige avontuur in Nimmernimmer of het gaat alweer mis. Deze keer is Keirran zijn neefje vermist. Meghan en Ash maken zich groter zorgen over hem. In eerste instantie wil Ethan er niks mee te maken hebben, maar Kenzie kan hem overtuigen om toch weer terug te keren naar Nimmernimmer. Ethan komt erachter dat het fae vriendinnetje van Keirran, Annwyl, aan het vervagen is en dat Keirran er alles (en dan ook echt alles) wil doen om haar te helpen. Annwyl maakt zich zorgen dat hij stomme dingen doet waardoor hij in de problemen komt. Ethan gaat opzoek om zijn Annwyl en zijn neefje te helpen. Toch zit er diep van binnen een twijfel bij Ethan. Bij Keirran ziet hij soms een twinkeling in zijn ogen die een duister randje heeft. Gaat dit wel goed komen...

Meghan vind ik een heel leuk personage, maar Ethan is toch wel een stukje stoerder. Eigenlijk vind ik hem net wat interessanter en leuker als ik eerlijk ben. De boeken worden denk ik ook steeds leuker omdat er steeds meer actie in voorkomt waarin de hoofdpersonen ook daadwerkelijk iets doen. Ze leren namelijk steeds meer en beter om zicht te verdedigen. Ook bij het tweede deel kon ik dan ook niet het boek wegleggen. Het leest gewoon zo makkelijk. Het is spannend, het heeft een bijzondere wereld en ik heb gewoon een klik met de personages. Klinkt voor mij als een goed boek. Nimmernimmer is gewoon niet saai, er zijn elke keer weer nieuwe dingen te ontdekken.

Kunnen we het ook even hebben over het einde van het boek... Julie Kagawa wat doe je ons aan met deze cliffhanger, wat een einde!! OMG nu wil iedereen toch meteen het vervolg gaan lezen?! Ik kan in ieder geval niet wachten tot deze uitkomt. Op 27 Oktober komt het derde en laatste deel uit The Call of the Forgotten trilogie uit. Ik weet niet wanneer de Nederlandstalige versie uitkomt, maar ik hoop snel!

Waardering: 4.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten