Recensie: Courtney Miller Santo - Het Familiehuis

Auteur: Courtney Miller Santo
Uitgever: Boekerij
Genre: Roman
Verschenen: 2015
Pagina's: 352
Te koop: Onder andere bij Bol.com

Lizzie, Elyse en Isobel zijn niet alleen nichtjes, maar ook al sinds hun jeugd onafscheidelijke vriendinnen. Als Lizzie hoort dat het huis van haar grootmoeder gesloopt dreigt te worden, trommelt ze de anderen op en met zijn drieën vertrekken ze naar Memphis om dat te voorkomen. Daar worden de drie jonge vrouwen geconfronteerd met geheimen uit het verleden die hun toekomst ­bedreigen. Lizzie gaat tussen de bezittingen van haar oma op zoek naar informatie over haar onbekende vader, over wie de familie al jarenlang in alle toonaarden zwijgt. Elyses obsessie voor een oude vlam brengt het huwelijk van haar zusje in gevaar. En Isobels alles verterende verlangen naar roem brengt haar in de verleiding het vertrouwen van haar twee nichtjes te beschamen… waarmee ze hun vriendschap op het spel zet. (Bron: Bol.com)

Het Familiehuis gaat over de drie nichtjes Lizzie, Elyse en Isobel. Wanneer de oma van Lizzie is overleden gaan ze met zijn drieën werken aan haar huis zodat het niet gesloopt gaat worden. Wanneer ze hier mee bezig zijn hebben ze ook nog persoonlijke problemen waar ze aan moeten werken. Lizzie weet niet wie haar vader is en ze hoopt informatie te vinden tussen de spullen van haar oma. Ook heeft ze last van een blessure wat voor problemen zorgt voor haar voetbal carrière. Elyse zit weer met een heel ander probleem. De persoon op wie ze al jaren verliefd is gaat ineens met haar zus trouwen. Kan ze hier wel mee om gaan? Isobel heeft er al een hollywoord carrière opzitten als kind, maar ze wil weer terug in de business en daar heeft ze veel voor over. Gaat de vriendschap tussen de drie nichtjes dit overleven?

Wat heb ik lang over dit boek gedaan en de grootste reden hiervoor is voornamelijk dat het gewoon saai was. Het verhaal boeide mij gewoon helemaal niet. Doordat het is verdeeld in drie delen (elk nichtje heeft haar eigenlijk deel) kreeg ik totaal geen band met het personage en hun persoonlijke verhalen vond ik gewoon saai. Persoonlijk vond ik het gewoon niet goed uitgewerkt en miste ik de details waardoor je wordt meegezogen in het verhaal. Soms ging je ineens weken vooruit in de tijd waardoor alles anders was, maar je krijgt daar helemaal geen achtergrond informatie over. Ik had echt goede hoop voor dit boek, maar helaas viel het erg tegen. Dit is dan ook totaal geen aanrader en ik zou het vooral laten liggen.

Waardering: 1/5

*Ik heb dit boek als recensie exemplaar mogen ontvangen van de uitgeverij de Boekerij