Recensie: Kiera Cass - De One (Selection #3)

Serie: Selection
Auteur: Kiera Cass
Genre: Young Adult
Uitgeverij: Van Goor
Verschenen: Augustus 2015
Pagina's: 264

'De selectie heeft het leven van 35 meisjes voorgoed veranderd. En nu is de tijd aangebroken dat er een winnaar wordt gekozen. America had nooit durven hopen dat ze kans maakte op de kroon of om het hart van prins Maxon te kunnen veroveren. Maar nu de competitie haar einde nadert en de bedreigingen van buiten de paleismuren steeds gewelddadiger worden, realiseert America zich hoeveel ze heeft te verliezen en hoe hard ze moet vechten voor de toekomst die ze wil.'

O-M-G!! Dit was toch wel de beste van de drie. Met heel heel hel veel plezier heb ik de eerste twee delen uit de selectie serie gelezen, maar 'De One' vond ik toch wel net weer iets leuker. Wat een heerlijke serie is het toch.

De One gaat natuurlijk gewoon weer verder waar het bij De elite was opgehouden. America zit nog steeds in de race, maar de competitie is hard en sterk. Ook heeft ze nog steeds Aspen die hij weer terug wilt. Het ene moment lijkt alles tussen Maxon en America perfect en het andere moment kunnen ze het beiden ook weer goed verpesten. Dat zijn de momenten dat Aspen weer in beeld komt en dan zijn er natuurlijk ook nog de rebellen die het kasteel niet met rust laten. Het gaat van romantisch naar grappig en dan weer ineens van heel spannend tot en met tranen in de ogen. Je hebt een bepaald beeld van hoe je hoopt dat het boek gaat eindigen, maar elke keer werd ik toch weer op het verkeerd spoor gezet. Het einde was dan ook weer met veel elementen die ik totaal niet zag aankomen, damn!! Ja Kiera Cass weet wel hoe ze dat moet doen. In  de laatste pagina's gebeurd er echt zo veel, dat het niet raar zou zijn als je het even dubbel moet gaan lezen. Ik kan je zeggen dat er in dit boeken eindelijk echt keuzes gemaakt gaan worden door zowel America als Maxon.

Ook door dit boek ben ik vlot gegaan met die heerlijke schrijfstijl van Kiera Cass. Ik kan niet wachten om deel 4 te lezen en deel 5 komt over 2 weken alweer uit!!

Waardering: 5/5 sterren

Als je interesse hebt in recensies van de andere delen klik dan op een van de onderstaande linken: